Krant voor op de iPad

Tips door- en voor iPad 2 gebruikers
Plaats reactie
Ilse
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-08-2011 16:16

Krant voor op de iPad

Bericht door Ilse » 01-08-2011 16:22

Hallo allemaal,

Weet iemand hoe ik de krant kan lezen op mijn iPad, zonder daarvoor internet verbinding te moeten hebben. Ik weet dat ik hem eerst ergens vandaan moet trekken, maar waar haal ik een gratis krant waar ik niet continue verbinding voor moet hebben,

Wie kan me helpen??

Groetjes Ilse

watermeulen
Berichten: 6
Lid geworden op: 04-12-2011 09:04

Bericht door watermeulen » 04-12-2011 09:47

werkt volgnes mijn enkel als je de "betaalde" versie van een krant download
de onbetaald eversie s geven enkel de headers. als je meer wil moet je langs de kassa
mark

Sabine van Erp
Berichten: 4
Lid geworden op: 13-05-2012 18:15

NRC op de iPad2

Bericht door Sabine van Erp » 13-05-2012 18:55

Hier een stuk tekst uit mijn boek dat ik schreef over de iPad2 en dat voor E 3,- in Pdf formaat is te downloaden. De afbeeldingen ontbreken. De NRC is per nummer te koop en blijft net zo lang beschikbaar (zonder WiFi) tot u het verwijderd.
Vr. gr.
Sabine van Erp
http://www.sabinevanerp.nl/ipad.html


10.4 Nederlandse kranten en tijdschriften op uw iPad
Er komen steeds meer Nederlandse kranten en tijdschriften beschikbaar voor de iPad. Een mooi voorbeeld hiervan is het NRC.
Zoek in de App Store naar de App van het NRC (afbeelding 10.9 bij 1). Tik op de knop Installeer (afbeelding 10.9 bij 2).
Nadat u de App opstart verschijnt het actuele aanbod van deze week (afbeelding 10.9 bij 3). Soms kunt u de eerste krant gratis downloaden om het uit te proberen.

Afbeelding 10.9 Het NRC heeft een eigen App waarmee u losse nummers van de krant kunt kopen

Wanneer we een los nummer van de krant downloaden zien we in de bovenbalk (afbeelding 10.10 bij 1) een aantal knoppen staan waarmee we snel naar de verschillende delen van de krant kunnen gaan. Een tik op een artikel (afbeelding 10.10 bij 2) heeft tot gevolg dat de tekst in een overzichtelijk scherm bovenop de krant wordt geplaatst (afbeelding 10.10 bij 3). Veeg de tekst met uw vingertop of stylus pen naar boven of beneden.
Tik op het kruisje in de rechter hoek óf op de krant erachter om het scherm te sluiten.

Afbeelding 10.10 Eenmaal tikken op een tekstkolom plaatst de tekst in een apart scherm op de voorgrond

Wanneer u in de iTunes Store de App Tijdschrift.nl download kunt u losse nummers van Nederlandse tijdschriften downloaden (afbeelding 10.11 bij 1). U kunt delen van een tijdschrift bekijken door op de Preview knop te tikken (afbeelding 10.11 bij 2). De tijdschriften blijven steeds beschikbaar op uw iPad, zodat u oudere nummers weer kunt inzien. Zo kunt u overal ter wereld via een WiFi verbinding een Nederlands tijdschrift kopen!
Sabine van Erp schrijft educatief materiaal voor beginnende gebruikers: omgaan met de (i)Mac, iPad, iWeb, Wordpress.com
http://www.sabinevanerp.nl

Plaats reactie