Mijn iPad2 werkt niet meer ...

Tips door- en voor iPad 2 gebruikers
Plaats reactie
Espadrille
Berichten: 6
Lid geworden op: 17-07-2012 13:31

Mijn iPad2 werkt niet meer ...

Bericht door Espadrille » 17-07-2012 13:50

Hallo!

Ik heb een iPad2 en die is nu ongeveer een jaartje oud.
Ik stak hem voor het laatst in mijn computer en toen kreeg ik allemaal meldingen dat ik iOS 5 en iTunes en vanalles moest updaten. Nu, ik heb dat gedaan en heb nu de nieuwste versie van iTunes enz. Maar ik kan mijn iPad niet meer opstarten. Als ik dat probeer komt er het logo van iTunes op het scherm en de USB-fiche. Ik steek hem dan weer aan op de computer en open iTunes. Er verschijnt dan een boodschap dat er (weer) nieuwe software is die ik moet installeren en dat ik dat eerst moet doen. Voor ik hem weer kan opstarten moet ik dat gedaan hebben.
Maar wat is nu het grote probleem, je hebt daar een CD-rom voor nodig die (en ik citeer zoals het op mijn computerscherm kwam) bijgeleverd was bij het apparaat. Ik heb nooit een CD-rom gekregen bij mijn iPad.
Is dat normaal? Kan ik er iets aan doen? Ik hoop dat er iemand is die mij hier kan mee helpen, want ik kan dus helemaal niets meer doen met mijn iPad...

Alsvast bedankt!

mvg

Arno

fredman
Berichten: 54
Lid geworden op: 12-07-2012 11:30

Bericht door fredman » 17-07-2012 17:10

Hallo Arno,

Bij de Ipad word geen cd-rom o.i.d. bij geleverd.
Heb je al geprobeerd om je ipad terug te zetten naar de fabrieks instellingen?
Mogelijk dat je geheugen bijna vol is met apps e.d.

Espadrille
Berichten: 6
Lid geworden op: 17-07-2012 13:31

Bericht door Espadrille » 18-07-2012 11:42

Bedankt voor je reactie!

Dat is je thuisknop en de stand-by knop een tijdje tegelijk induwen?
Ja, ik heb dat geprobeerd, het enige wat gebeurt is dat het iTunes logo met de USB fiche verdwijnt, het scherm is even zwart, daarna komt het Apple-logo, maar uiteindelijk komt er weer het logo van iTunes met de USB erop. M.a.w. er gebeurt dus niets.

Wat de CD-rom betreft, het ging over een stuurprogramma. Ik kan kiezen om de CD-rom te gebruiken ofwel een andere manier omdat je de CD-rom niet hebt. Tuurlijk heb ik voor de tweede optie gekozen. De computer zei dan dat ik op de site van Apple op zoek moest gaan naar het stuurprogramma. Ik heb dat geprobeerd maar vond niets dat mij kon helpen.

Zijn er nog manieren om het te verhelpen of doe ik iets verkeerd?

fredman
Berichten: 54
Lid geworden op: 12-07-2012 11:30

Bericht door fredman » 18-07-2012 14:27

Ook niet als je de ipad aan je pc koppelt en dan met je pc de Apple site bezoekt? Normaal kan je de fabrieks instelling terug zetten dmv het menu op je ipad.

Espadrille
Berichten: 6
Lid geworden op: 17-07-2012 13:31

Bericht door Espadrille » 19-07-2012 11:32

Het menu op mijn iPad? Maar ik kan niets met men iPad doen, het enige dat mijn iPad doet is alleen dit laten zien.
Afbeelding
Maar dan wel met het nieuwste iTunes-logo.

Is er dan echt niets dat ik kan doen?

fredman
Berichten: 54
Lid geworden op: 12-07-2012 11:30

Bericht door fredman » 20-07-2012 14:29

Heb je al het volgende uitgeprobeerd?

Ipad op je pc aansluiten,
cd-rom erin
Dan op je cd-rom zoeken naar uninstall?

2e optie is,

ipad op je pc aansluiten
dan zoeken naar bestanden op je ipad.
Overbodige bestanden verwijderen
Op deze manier maak je weer meer geheugen vrij op je ipad.

Ik denk dat deze vol zit en daarom niet verder wil installeren

Espadrille
Berichten: 6
Lid geworden op: 17-07-2012 13:31

Bericht door Espadrille » 27-07-2012 19:15

Ik ben gestopt om zelf te proberen en ben gewoon naar de winkel gegaan waar ik hem gekocht heb. Daar wisten ze mij te zeggen dat er een update was vastgelopen en daardoor kon ik er niet meer op totdat deze voltooit was.
Wat heeft hij gedaan, hij heeft de nieuwe software gedownload op zijn computer en dan geïnstalleerd op mijn iPad. Hij werkt nu weer, maar ik moet terug helemaal opnieuw beginnen want alles is er af.

Bedankt voor je hulp!

fredman
Berichten: 54
Lid geworden op: 12-07-2012 11:30

Bericht door fredman » 28-07-2012 10:05

Tip, zet ff een back -up op je Icloud acount. Dan kan je hem in de toekomst zo weer terug zetten op je ipad. Heb ik ook gedaan nu met zowel de 2 als de Ipad3

Espadrille
Berichten: 6
Lid geworden op: 17-07-2012 13:31

Bericht door Espadrille » 30-07-2012 17:21

Dat zal ik in het vervolg doen ;-)

Grtjs!

Plaats reactie