Prepaid kaart activeren van t-mobile

Tips door- en voor iPad gebruikers
Guusje1
Berichten: 19
Lid geworden op: 08-08-2010 15:39

Prepaid kaart activeren van t-mobile

Bericht door Guusje1 » 12-08-2010 10:57

Gisteren heb ik ik geprobeerd om een prepaid kaart van t-mobile aan de praat te krijgen. Helaas kan ik me niet aanmelden bij my t-mobile, om de kaart te activeren. Ik krijg dan de melding dat dat alleen kan als de kaart geactiveerd is en dat kan dan weer niet omdat ik me niet op my t-mobile kan registreren. Irritant!
Vervolgens mail ik naar t-mobile en krijg als antwoord dat het wel 10 dagen kan duren voordat ik antwoord krijg. Ik zit er nu ook niet echt op te wachten want hier werkt de wifi perfect, maar als ik vanaf komende week weer aan het werk ben, is het wel handig om misschien soms online te kunnen op die plekken waar ik niet op het wifi kan.
Iemand een oplossing of dit ook bij de hand gehad?

Barabas
Berichten: 14
Lid geworden op: 09-08-2010 08:24

Bericht door Barabas » 12-08-2010 11:35

Tja das lastig idd.
Je kan tijdelijk even een andere kaart van iemand gebruiken. Koop desnoods een tijdelijk prepaid kaart.
Die van de HEMA werken direct. Let wel op met prepaid of dataverkeer ondersteund word. En de kosten. Die zijn meestal zeer hoog voor dataverkeer bij prepaid.

Guusje1
Berichten: 19
Lid geworden op: 08-08-2010 15:39

Bericht door Guusje1 » 12-08-2010 12:00

Dat is dan toch eigenlijk hetzelfde wanneer ik dat doe met wifi? Of begrijp ik het dan verkeerd? Het is een prepaid t-mobile simkaart, speciaal voor internet, notabene gekocht bij de applestore tegelijk met mijn iPad.
Als ik speciaal hiervoor een andere kaart moet kopen, dan is het dubbel geld. En eigenlijk wil ik die sim alleen maar voor noodgevallen. Wie weet wordt een internet Abbott nog eens een keertje voordelig!

Barabas
Berichten: 14
Lid geworden op: 09-08-2010 08:24

Bericht door Barabas » 12-08-2010 15:19

Heb je een iPad G model? Dan kun je denk ik via je simkaart die IN je iPad moet internetten. Dit is dus anders dan WiFi.
Voor WiFi moet je altijd in de buurt van een (onbeveiligd0 WiFi netwerk zijn. Via Wifi is wel veel sneller en goedkoper.

Maar wil je midden in een park met je iPad op internet dan zal dit op de een of andere manier via een GSM/UMTS netwerk moeten.

Je moet dan dus een G model hebben, of je moet andere externe apparatuur hebben waarmee dat gaat.

Guusje1
Berichten: 19
Lid geworden op: 08-08-2010 15:39

Bericht door Guusje1 » 12-08-2010 16:13

Hoi Barabas, ik heb een 3g model anders had ik natuurlijk geen sim kaart voor internet gekocht. :)
Alleen krijg ik die dus niet geactiveerd en T-mobile is niet zo snel met antwoorden.
alles ging goed, het plaatsen enso. IPad zag ook de simkaart van T-mobile, alleen het is volgens mij het kip en het ei-verhaal: ik moet eerst bekend zijn bij My T-mobile alvorens de simkaart te kunnen activeren. Maar om dat te kunnen doen, vraagt t-mobile of ik dat wil doen als er een gectiveerde kaart in zit. :cry:

Barabas
Berichten: 14
Lid geworden op: 09-08-2010 08:24

Bericht door Barabas » 12-08-2010 17:27

Misschien is het een idee om je SIM in een telefoon te doen? Misschien kun je hem dan makkelijker activeren? Of gaat dat weer niet omdat dit dus een microSIM is en dus waarschijnlijk niet in je GSM past?

Guusje1
Berichten: 19
Lid geworden op: 08-08-2010 15:39

Bericht door Guusje1 » 12-08-2010 17:48

en dat kan niet omdat het idd een microsim is. Maar het gaat toch ook om internet op de iPad en niet op mijn telefoon?

iJohn
Site Admin
Berichten: 82
Lid geworden op: 07-08-2010 14:18

Bericht door iJohn » 12-08-2010 19:27

Denk dat barabas bedoeld dat de sim vanuit je telefoon misschien makkelijker te activeren is dan als vanaf je iPad. Over het algemeen zal dit natuurlijk met een GSM gebeuren en misschien dat het "activeringssysteem" daar beter voor geschikt is.

Guusje1
Berichten: 19
Lid geworden op: 08-08-2010 15:39

Bericht door Guusje1 » 12-08-2010 22:01

Maar als de sim speciaal bedoeld is voor de iPad, dan moet ik hem toch niet via mijnntelefoon activeren? Dat is toch de wereld andersom?
Of hebben jullie daar ervaring mee?

iJohn
Site Admin
Berichten: 82
Lid geworden op: 07-08-2010 14:18

Bericht door iJohn » 12-08-2010 22:11

Als een sim het eenmaal doet dan werkt hij overal in. Hoe je hem dus oorspronkelijk actibeert maakt niet uit. Misschien moet je gewoon een nummer bellen of je eenmaal aanmelden bij een netwerk. Ik ken dat "activeren" eigenlijk helemaal niet. Gewoon je sim in een telefoon en hij werkt. Is er geen adapter meegeleverd zodat je microsim ook in een gewoon simslot kan?

Plaats reactie