Prepaid kaart activeren van t-mobile

Tips door- en voor iPad gebruikers
Guusje1
Berichten: 19
Lid geworden op: 08-08-2010 15:39

Bericht door Guusje1 » 13-08-2010 15:35

Ik ben aan het proberen geweest, maar deze sim kreeg ik niet in mijn HTC. De adapter was niet bruikbaar. Omdat je de micro eruit moest duwen om hem te kunne gebruiken, blijft het geheel niet goed meer in elkaar zitten. Dus nog maar eens geprobeerd op mijn iPad met de microsim om aan te melden. Ging natuurlijk nog steeds niet. Bij aanmelding krijg ik het bericht dat ik alleen kan registreren als ik de microsim in mijn Ipad heb en dan middels t-mobile internet.??????
Het vreemde was wel dat ik de wifi heb uitgezet, en 3G aan op t-mobile. Ik kon toen wel het internet op! Maar op deze manier kan ik het prepaidbedrag eer niet opwaarderen. Grrrr, heel frustrerend is dit. :twisted:

Peter
Berichten: 14
Lid geworden op: 12-08-2010 08:05

Bericht door Peter » 13-08-2010 23:38

Heb je bij je t mobile data. Wel je apn gegevens ingevuld? Want anders doet hij het niet en inderdaad moet wifi uitstaan, later als alles werkt schakeld hij automatisch van data naar wifi als je binnen het bereik komt van een bekend wifi netwerk
Imac, Macbook Pro, Ipad 64 Gb 3G, Iphone 3GS

Peter
Berichten: 14
Lid geworden op: 12-08-2010 08:05

Bericht door Peter » 13-08-2010 23:38

Heb je bij je t mobile data. Wel je apn gegevens ingevuld? Want anders doet hij het niet en inderdaad moet wifi uitstaan, later als alles werkt schakeld hij automatisch van data naar wifi als je binnen het bereik komt van een bekend wifi netwerk
Imac, Macbook Pro, Ipad 64 Gb 3G, Iphone 3GS

Guusje1
Berichten: 19
Lid geworden op: 08-08-2010 15:39

Bericht door Guusje1 » 14-08-2010 07:54

geen idee wat apn gegevens zijn?
Die heb ik dus duidelijk niet ingevuld. Kun je mij vertellen wat ik dan moet invullen?
alvast bedankt voor de tip!

Peter
Berichten: 14
Lid geworden op: 12-08-2010 08:05

Bericht door Peter » 14-08-2010 09:39

Wat precies de gegevenszijn voor T-Mobile weet ik zo niet maar als je op het internet zoekt op apn gegevens t-Mobile dan vindt je ze zeker
Probeer maar eens achter apn het volgende te zetten smartsites.tmobile
Bij username een *
Bij password een *
Dat zou volgens mij moeten werken
Succes ermee
Imac, Macbook Pro, Ipad 64 Gb 3G, Iphone 3GS

Guusje1
Berichten: 19
Lid geworden op: 08-08-2010 15:39

Bericht door Guusje1 » 14-08-2010 12:14

Als ik bij de apn gegevens kijk bij "instellingen", staat dat al datgene wat je me net doorgeeft. Dus daarmee werkt het vreemd genoeg nog niet!

Peter
Berichten: 14
Lid geworden op: 12-08-2010 08:05

Bericht door Peter » 14-08-2010 12:24

Tja dan weet ik het ook niet, misschien is het een telefoon kaart zonder data, ik had ook een duo kaart bij mijn telefoon en wilde ook die 2e kaart in mijn iPad gebruiken maar dat werkte dus bij mij niet.
Ik heb nu een Vodafone prepaid kaart in de iPhone
Imac, Macbook Pro, Ipad 64 Gb 3G, Iphone 3GS

Guusje1
Berichten: 19
Lid geworden op: 08-08-2010 15:39

Bericht door Guusje1 » 28-08-2010 10:25

Inmiddels met hulp van een uitgebreid mailantwoord van de t-mobile helpdesk werkt alles optima forma.
Hieronder het antwoord van t-mobile voor anderen die misschien hetzelfde probleem hebben:
- Klant moet eerst zijn iPad met iTunes synchroniseren en de update voor de iPad installeren. Klant dient dit zonder een simkaart in zijn iPad te doen. Synchroniseren kan via WIFI of via de datakabel die klant met de iPad heeft gekregen.

- Nadat klant de update heeft geinstalleerd zet klant de WIFI uit en stopt klant de simkaart in de iPad. De iPad geeft dan aan dat hij contact maakt met het 3G netwerk. Is dit niet het geval, controleer of op locatie van de klant wel 3G dekking aanwezig is.

- Klant gaat dat naar www.t-mobile.nl/ipad om te registreren. Dit is alleen mogelijk via 3G. Controleer of klant wel naar de juiste pagina gaat. Sommige klanten geven namelijk aan dat in hun informatiepakket een ander pagina wordt aangegeven.

- Als klant een melding krijgt dat verbinding niet mogelijk is of dat safari de pagina niet kon openen, controleer je de APN-sintellingen met de klant.
Klant gaat op zijn iPad naar Instellingen > Mobiele data > APN-Instellingen. De juiste instellingen zijn als volgt:

APN: smartsites.t-mobile
Gebruiksnaam: t-mobile
Wachtwoord: tm

- Als de instellingen niet correct staan, dient de klant deze aan te passen. Nadat de juiste instellingen bij de APN-instellingen staan kan de klant de pagina www.t-mobile.nl/ipad openen. Soms moet je even 2-3 minuten wachten nadat de APN instellingen aangepast zijn voordat de iPad weer internetverbinding maakt.

- Daarnaast zal voor registratie een geldig mobiel nummer opgegeven moeten worden als notificatie nummer. Let op! Dit is niet het nummer van de iPad simkaart, maar een ander nummer van de klant zelf. Als hier het nummer van de iPad wordt krigjt klant een foutmelding en kan de registratie niet worden afgerond.

Succes! :P

Plaats reactie