iPad en Teamviewer

Tips door- en voor iPad gebruikers
Plaats reactie
Peter ON5US
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-09-2012 20:58

iPad en Teamviewer

Bericht door Peter ON5US » 23-09-2012 21:06

Hallo,
Op mijn ipad2 heb ik teamviewer geïnstalleerd zodat ik een vriend (die een iPad 3 heeft) op afstand kan helpen.
Nu is het me alleen nog maar gelukt om via de iPad een pc te bedienen. Ik zie en bedien dus windows7 op het ipadscherm.
Zover geen probleem.

Maar ik wil graag de iPad zelf bedienen (dus een ipad op afstand bedienen).
Als ik goed ben ingelicht, dan lukt het niet om via een Windows pc een iPad te bedienen. Het zou wel werken om via de ene iPad de andere te bedienen, maar dat lukt niet.

Beide ipads hebben een teamviewer login aangemaakt.
Beide gebruikers loggen ook in, maar hoe vraag ik toegang tot de andere iPad? Van pc naar pc geef je een teamviewer id en wachtwoord in van de andere gebruiker. Maar wat geef ik in van een andere iPad-gebruiker?
Graag hulp.

Ik had ook van iemand gehoord dat je op je iPad met Teamviewer moet aanmelden met je Apple-ID, maar dit lijkt me wel bizar.
Kan iemand bevestigen als dit klopt?

Mvg, Peter.

fredman
Berichten: 54
Lid geworden op: 12-07-2012 11:30

Bericht door fredman » 24-09-2012 16:52

Heb je al eens geprobeerd om hetzelfde te doen als bij een normale PC?
2e optie is mischien om jouw ID en de ID van de andere IPAD gebruiker in te voeren, dus de ID die jullie op je IPAD hebben. Ik had namelijk het zelfde probleem met de home (NAS) server. Die kon ik niet benaderen in eerste instantie totdat ik de ID van de IPAD in tikte en toen liep de hele zooi.

Peter ON5US
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-09-2012 20:58

Bericht door Peter ON5US » 24-09-2012 17:25

fredman schreef:Heb je al eens geprobeerd om hetzelfde te doen als bij een normale PC?
Dat is het hem juist. Bij de opstart van Teamviewer op een pc moet je niet inmelden en krijg je standaard je ID (3 groepjes van 3 cijfers) en je paswoord (4 cijfers) te zien.
Bij de iPad MOET je je eerst aanmelden. Hier geen groepjes van 3 cijfers maar met een naam, bv. Jan Janssens. Je krijgt geen paswoord te zien dat je aan je afstandshelper kan geven.
fredman schreef: 2e optie is mischien om jouw ID en de ID van de andere IPAD gebruiker in te voeren, dus de ID die jullie op je IPAD hebben. Ik had namelijk het zelfde probleem met de home (NAS) server. Die kon ik niet benaderen in eerste instantie totdat ik de ID van de IPAD in tikte en toen liep de hele zooi.
Die 2e optie zal ik deze week eens uitproberen.
Tnx.

fredman
Berichten: 54
Lid geworden op: 12-07-2012 11:30

Bericht door fredman » 02-11-2012 12:11

Ik ben nieuwschierig of het gelukt is ????

Peter ON5US
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-09-2012 20:58

Bericht door Peter ON5US » 16-11-2012 14:11

fredman schreef:Ik ben nieuwschierig of het gelukt is ????
Nee, helaas.
Het is me niet gelukt, en ik denk dat ik moet concluderen dat het niet mogelijk is om via teamviewer een ipad vanop afstand te besturen.

fredman
Berichten: 54
Lid geworden op: 12-07-2012 11:30

Bericht door fredman » 17-11-2012 08:39

Heb je de nieuwe app al geinstalleerd vanuit de app-store?

Plaats reactie