hulpvraag

Tips door- en voor iPad gebruikers
Plaats reactie
karin
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-10-2010 22:06

hulpvraag

Bericht door karin » 03-10-2010 22:12

Misschien kan iemand mij helpen.
Ik kreeg via een computer magazine een link om je eigen muziek etc. op de ipad te zetten zonder dat je een MAC computer hoeft te kopen.

Ik krijg een melding dat ik geen website post mag plaatsen dus ik kan jullie het niet laten zien.

Dit heb ik dus gedaan maar nu zijn mijn symbolen ineens heel groot en mijn toetsenbord past niet meer op het scherm etc.
Ik heb geprobeerd via de fabrieksinstellingen om het terug te zetten maar het lukt niet.

Weet iemand raad?

iJohn
Site Admin
Berichten: 82
Lid geworden op: 07-08-2010 14:18

Bericht door iJohn » 06-10-2010 08:15

Hoi Karin, je vraag is voor mij niet helemaal duidelijk.

Heb je wel een windowsgerelateerde computer?
En is je vraag dan hoe je via die Windows computer muziek op je iPad krijgt?

karin
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-10-2010 22:06

Bericht door karin » 06-10-2010 12:49

Ik heb inderdaad windows xp op mijn computer zitten.
Ik kreeg een link van het computerblad om daarmee foto's muziek op de ipad te zetten zonder dat je een mac computer hoeft te kopen.
Dit heb ik dus gedaan maar mijn symbolen kwamen extreem groot op mijn scherm. Heb gelukkig met veel gedoe (want er kunnen maar 4 regels in beeld komen op de ipad) de ipad teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Maar goed dit nu terzijde want dit is opgelost.
Hoe kan ik nu mijn foto's en muziek overzetten zonder dat ik een mac computer heb?
Weet iemand dat?

iJohn
Site Admin
Berichten: 82
Lid geworden op: 07-08-2010 14:18

Bericht door iJohn » 07-10-2010 09:19

Je moet als eerste iTunes op je PC installeren. Deze kun je gratis downloaden op www.apple.nl

Ga daar eerst maar eens mee experimenteren zou ik zeggen, dan kun je daarna concrete vragen daarover stellen :-)

Ik hoor wel of het gelukt is.

karin
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-10-2010 22:06

Bericht door karin » 07-10-2010 13:26

iJohn schreef:Je moet als eerste iTunes op je PC installeren. Deze kun je gratis downloaden op www.apple.nl

Ga daar eerst maar eens mee experimenteren zou ik zeggen, dan kun je daarna concrete vragen daarover stellen :-)

Ik hoor wel of het gelukt is.
Ja, dat experimenteren heb ik al gedaan, anders had ik het hier niet neergezet. Itunes moet je eral opzetten anders kun je de ipad niet eens installeren.
Maar je kunt, omdat ik geen MAC computer hebt, niet de muziek overzetten, dus vandaar mijn vraag. Ze moeten er eigenlijk bij zeggen als je een ipad koopt moet je ook een MAC kopen anders kun je het niet overzetten.

Dus dat experimenteren heb ik al gedaan. Maar bedankt voor al jullie hulp.

iJohn
Site Admin
Berichten: 82
Lid geworden op: 07-08-2010 14:18

Bericht door iJohn » 07-10-2010 21:06

Je zou gewoon de muziek moeten kunnen overzetten hoor, ook met een PC

karin
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-10-2010 22:06

Bericht door karin » 07-10-2010 21:38

Toch snap ik niet wat ik fout doe.
Zal in het kort uitleggen wat ik doe.
Sluit de computer aan de iPad. Vervolgens roep ik mijn muziek op.
Dan asseer ik ze en probeer ze te kopiëren van het ene aparaat naar het andere aparaat. Dat lukt dus niet.
Ook met slepen lukt niet.

Kan iemand mij uitleggen hoe het wel kan???

iJohn
Site Admin
Berichten: 82
Lid geworden op: 07-08-2010 14:18

Bericht door iJohn » 08-10-2010 13:11

Hoi,

Volgens mij wil jij je MP3-tjes gewoon naar je iPad slepen met behulp van bv windows verkenner. Dat gaat inderdaad niet.

Je moet eerst het programma iTunes opstarten. VANUIT iTunes kun je aangeven welke muziek je op je iPad wilt hebben middels speellijsten.

Er is een uitgebreide handleiding van Apple beschikbaar op ook zijn er video's hoe je e.e.a. kan doen.

http://www.apple.com/nl/itunes/how-to/

Plaats reactie