Uitgaande mail

Tips door- en voor iPad gebruikers
Plaats reactie
RuudB
Berichten: 1
Lid geworden op: 30-10-2010 13:33

Uitgaande mail

Bericht door RuudB » 30-10-2010 13:46

Ik heb een probleem met mijn uitgaande mail, ontvangen gaat prima. Thuis op m'n eigen netwerk verstuurd mijn Ipad mail keurig maar op een ander netwerk niet. De boodschap is dan: "er is een kopie in "uitgaande mail geplaatst. De server accepteert de ontvanger "...." niet , omdat de server relaying niet toestaat". Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.

Groet,

Ruud

iJohn
Site Admin
Berichten: 82
Lid geworden op: 07-08-2010 14:18

Bericht door iJohn » 31-10-2010 08:04

Ja dat klopt. Mail versturen kan je alleen binnen je eigen netwerk. Ik heb dat ook met Ziggo.
Met bv gmail kan dit wel.

Bramsie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04-12-2010 20:48

Re: Uitgaande mail

Bericht door Bramsie » 05-12-2010 01:08

RuudB schreef:Ik heb een probleem met mijn uitgaande mail, ontvangen gaat prima. Thuis op m'n eigen netwerk verstuurd mijn Ipad mail keurig maar op een ander netwerk niet. De boodschap is dan: "er is een kopie in "uitgaande mail geplaatst. De server accepteert de ontvanger "...." niet , omdat de server relaying niet toestaat". Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.

Groet,

Ruud
Wie is de provider van 'een ander netwerk' ?

voor bv ziggo bij uitgaande mail (smtp) server invullen: smtp.ziggo.nl

Groet, Bramsie
Groet, Bramsie

ronzalm
Berichten: 5
Lid geworden op: 17-07-2011 12:37

Bericht door ronzalm » 14-11-2011 22:34

Ik heb thuis een Planet (KPN) email account. Met mijn ipad heb ik een 3g account bij Vodafone. Via mijn wifi netwerk thuis kon ik wel emails verzenden maar op mijn Ipad via 3g niet. Het probleem is opgelost door een (gratis) Vodafone emailaccount aan te maken. Deze wordt uitsluitend gebruikt voor verzenden van emails via 3g en werkt sindsdien uitstekend.

astro_piet
Berichten: 2
Lid geworden op: 13-08-2013 12:28

Bericht door astro_piet » 13-08-2013 12:54

Ja dat klopt. Mail versturen kan je alleen binnen je eigen netwerk. Ik heb dat ook met Ziggo.
Fijn dat te horen! Ook ik liep hier tegenaan in een ander dan mijn eigen eigen wifi-netwerk. Ik had dat graag willen weten voor ik mijn IPad Mini kocht. Je kunt ook webmail gaan gebruiken, maar handig is het niet. De IPad hangt van workarounds aan elkaar. Mijn ouwe laptop met het "verfoeide Windows" heeft dat probleem niet. Daar kun je mee mailen wat en waar je maar wilt. Je moet kennelijk een hoop pijn lijden om trotse Apple-bezitter te zijn... :cry:
Groet,
Astro-Piet

Plaats reactie